Monday, May 6, 2013

Maqui Berry Info | Khasiat Maqui Berry

testimoni-pengguna-jus-maquiberry-bhip-global-momb-malaysia

APAKAH PUNCA TERJADINYA PENYAKIT MODEN??

maqui-berry-antioksidan-terbaik-dunia Apa Kata Pakar?


"Saintis kini percaya radikal bebas adalah faktor utama kepada terjadinya hampir kesemua jenis penyakit ,dari penyakit hati, artritis hingga ke kanser dan katarak. Radikal bebas juga adalah punca utama penuaan."

Author The Antioxidant Miracle



ADAKAH ANDA...

Tercari-cari produk yang boleh menjaga kesihatan?
Merasakan bahawa kesihatan anda semakin merosot?
Telah menjangkau umur 30-an dan inginkan kecergasan?
Berusaha untuk tidak dihidapi penyakit kronik?
Inginkan kehidupan yang lebih baik dan sempurna?

JANGAN BERHENTI MEMBACA INFO BERIKUTNYA!!



Inilah produk yang bakal memberikan anda kesihatan yang baik dengan jus Maqui Berry yang terkenal dengan kandungan anti-oxidant tertinggi berbanding dengan produk-produk buah Berry yang lain. Kini, Maqui Berry boleh didapati di Malaysia dengan sistem pemasaran yang terbaik telah diketengahkan kepada sesiapa sahaja. Tahukah anda bahawa setiap hari kita sentiasa terdedah kepada radikal bebas yang kebiasaannya berpunca daripada:

  • asap rokok
  • asap kenderaan
  • pembakaran sampah
  • pencemaran alam sekitar
  • radiasi alat elektronik
  • bahan makanan yang diawet
  • racun sayur-sayuran
  • baja kimia
  • suntikan hormone haiwan, dan
  • pelbagai lagi



KHASIAT JUS MAQUI BERRY

jus-maqui-berry-antioxidant-tertinggi-dunia-momb-bhip-global-malaysia
Maqui Berry adalah anti-oxidant tertinggi di dunia

Maqui Berry adalah buah yang mengandungi antioksidan yang tertinggi di seluruh dunia.

  •     Menurunkan berat badan.
  •     Meninggatkan kekuatan dan daya ketahanan.
  •     Menyokong kesihatan penuaan.
  •     Meneutralkan radikal bebas.
  •     Sumber vitamin C, kalsium, besi dan kalium yang bagus.
  •     Menambahkan paras tenaga.
  •     Aktiviti anti-radang.
  •     Melindungi LDL daripada pengoksidaan.
  •     Menguatkan tulang dan sendi.
  •     Memutihkan kulit dan melindungi kulit daripada sinaran matahari.
  •     Mengurangkan tahap kolesterol buruk (LDL)
  •     Menyokong kesihatan saluran darah jantung.
  •     Meningkatkan kekuatan dan imunisasi badan.



Maqui Berry mampu mengurangkan Berat Badan

PERNAHKAH ANDA DENGAR MENGENAI
RADIKAL BEBAS??




Radikal bebas adalah molekul yang kekurangan satu elektron, dan menyebabkan molekul tersebut menjadi tidak stabil dan sentiasa berusaha mengambil elektron dari molekul atau sel-sel lain. Radikal bebas terhasil dari proses metabolisme tubuh serta daripada beberapa faktor luaran seperti asap rokok, hasil sinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan-bahan pencemaran yang lain. Penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas bersifat kronik, iaitu memerlukan jangka masa waktu bertahun-tahun untuk penyakit tersebut muncul dan menjadi nyata. Contoh penyakit yang sering dihubungkaitkan dengan radikal bebas adalah serangan jantung dan barah. Untuk mencegah atau mengurangi penyakit kronik disebabkan oleh radikal bebas tubuh badan kita memerlukan antioksidan.


Sebenarnya, tubuh manusia dapat meneutralkan radikal bebas ini, tetapi apabila jumlahnya terlalu berlebihan, maka kemampuan tubuh manusia untuk meneutralkannya akan semakin merosot. Merokok, misalnya, adalah kegiatan yang secara sengaja memasukkan pelbagai racun bahan kimia yang bersifat radikal bebas ke dalam tubuh. Tubuh manusia dibentuk untuk menerima pengambilan yang bersifat semulajadi, sehingga apabila menerima masukkan seperi asap rokok, tindakbalas badan kita akan berusaha untuk mengeluarkan pelbagai racun kimia ini dari tubuh melalui proses metabolisme, tetapi proses metabolisme ini pun sebenarnya juga menghasilkan radikal bebas. Pada asasnya, semua orang sedia maklum bahawa kegiatan merokok sama sekali tidak berguna untuk tubuh manusia, walaupun memang terdapat perokok yang berusia panjang.

risiko-tinggi-serangan-sakit-jantung-kardiovaskular-wanita-perempuan-malaysia

Wanita Merokok Lebih Berisiko Sakit Jantung

Radikal bebas yang mengambil elektron dari sel tubuh manusia dapat menyebabkan perubahan pada struktur DNA sehingga timbullah sel-sel mutan. Bila perubahan DNA ini terjadi bertahun-tahun, maka ianya akan menghasilkan suatu tekanan oksidatif yang boleh menimbulkan pelbagai penyakit kronik seperti kanser, penyakit jantung, dan alzheimer. Tubuh manusia, sesungguhnya secara semulajadi dapat menghasilkan antioksidan tetapi jumlahnya sering sekali tidak mencukupi untuk meneutralkan radikal bebas yang masuk berlebihan ke dalam tubuh, selain itu terdapat pelbagai antioksidan yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh melainkan melalui pemakananan. Sering sekali, zat pemicu yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan antioksidan tidak mencukupi. Sebagai contoh, tubuh manusia dapat menghasilkan glutathione peroxidase, salah satu antioksidan yang sangat kuat, tubuh kita cuma memerlukan pengambilan vitamin C sebanyak 1,000 mg untuk menggalakkannya menghasilkan glutahione peroxidase ini.

perokok-wanita-berisiko-tinggi-sakit-penyakit-kanser-cancer

Kita ambil rokok sebagai contoh utama.
Berikut ini adalah bahaya rokok terhadap kesihatan kita,
rokok dapat menyebabkan

  • Kanser pundi kencing,
  • Kanser perut,
  • Kanser usus dan rahim ,
  • Kanser mulut ,
  • Kanser Esofagus,
  • Kanser tekak,
  • Kanser pankrias,
  • Kanser payudara,
  • Kanser paru-paru,
  • Penyakit saluran pernafasan kronik,
  • Strok,
  • Pengkroposan tulang atau yang dikenal dengan osteoporosis,
  • Penyakit jantung,
  • Kemandulan,
  • Putus haid awal,
  • Melahirkan bayi yang cacat,
  • Keguguran bayi,
  • Bronkitis,
  • Batuk,
  • Penyakit ulser peptik,
  • Emfisima,
  • Otot lemah,
  • Penyakit gusi,
  • Kerosakan mata

penyakit-kronik-kencing-manis-sakit-jantung-kanser-cancer-antioksidan-maqui-berry-pomegranate

KENAPA ANDA PERLUKAN PATAGONIAN MAQUI JUICE



TESTIMONI JUS MAQUI BERRY


kos-pembiayaan-rawatan-barah-kanser-amat-tinggi
Kos rawatan barah yang amat membebankan

“Saya telah menghadapi masalah gastrik selama lebih 10 tahun. Berbagai produk telah dicuba tetapi kurang berkesan. Selepas meminum Jus Maqui Patagonian sebanyak 3 oz sehari saya dapati masalah gastrik saya telah hilang sepenuhnya.” – Madam Ng, Klang

“Dengan mengamalkan Patagonian Jus MAQUI kehidupan saya berubah secara drastik, saya rasa lebih segar dan muda kembali. Saya telah hilang sebanyak 30 lbs dan penyakit diabetis tahap 2 telah tiada, tidur pun semakin nyenyak – Azman Rawang.

“Saya telah menggunakan Jus MAQUI Patagonian selama 3 minggu dan berat badan saya hilang sebanyak 9 lbs tanpa menukar cara pemakanan saya” – Amanda, KL.


“Umur saya telah mencecah 57 tahun, setiap bulan saya mendapatkan rawatan di klinik, bermacam-macam suplemen telah dicuba semuanya bagus, tetapi Jus Maqui Patagonian memang sungguh hebat sebab doktor terkejut dengan tekanan darah saya 120/80 yang sebelum ini tidak pernah kurang dari 140/110” – Cikgu Hanafi, Kajang

“Sebelum ini saya mengalami tidur berdengkur, selepas 2 bulan meminum Patagonian Jus Maqui, anak saya memberitahu, mami tidak kuat berdengkur lagi, saya sungguh terkejut ” - Ms Angela, Klang.

"Saya mengalami masalah sakit belakang dan lenguh-lenguh ketika bangun tidur, selepas mengamalkan Patagonian Maqui Juice selama seminggu, masalah sakit belakang dan lenguh-lenguh hilang sama sekali. Pecahan di bahagian tumit kaki saya semakin pulih dan sekarang saya dapat menjalani kehidupan yang lebih sihat dan segar. Patagonian Maqui Juice memang menakjubkan!"
Mazeri Othman (Cikgu Deen) Pasir Mas Kelantan.

"Suami saya (Mazeri) mengalami masalah sakit belakang yang teruk dan keletihan setelah penat berkerja. Bagi saya Patagonian Maqui Berry Juice banyak mengubah amalan penjagaan kesihatan keluarga saya."
Haslina Abg Ghapar. Pasir Mas.

“Saya mengalami masalah sakit sendi yang berpanjangan, tetapi selepas mengamalkan Jus Maqui Berry Patagonian selama 2 minggu, sakit sendi saya beransur-ansur lega.”
Ustaz Mat, Bangi.

“Sebagai seorang pesakit kencing manis, setiap hari saya sentiasa letih dan tidak bermaya, tetapi setelah mengamalkan JUS MAQUI PATAGONIAN selama seminggu saya semakin cergas dan dapat berdiri lama untuk mengajar.”
Cikgu Hasyim, Kota Bharu.

“Tulang belakang saya terseliuh dan sentiasa terasa sakit, tetapi selepas mengamalkan JUS MAQUI BERRY, saya tidak merasa sakit lagi.”
Maniam, Kuala Lumpur.

obesiti-berat-badan-berlebihan-mengundang-penyakit-kronik

Adakah anda terdesak untuk mengurangkan berat badan?



Untuk mencuba Jus Maqui Berry, anda boleh dapatkannya di sini dengan cara bank-in ataupun online transfer. Ianya diminum satu penutup pada setiap pagi dan malam.
Harga 1 Botol: RM75 (SM) / RM85 (SS)
  Postage: RM5 (SM) / RM10 (SS)


RHB: 1-14138-0041680-1
CIMB: 1429-0067-9665-27
Nama Pemegang Akaun: Mohd Zulfadli Jaafar

H/P: 018-2482242

DAPATKAN 1 BOTOL JUS MAQUI BERRY SEKARANG !!
 
 





No comments:

Post a Comment